Saturday 18 August 2012

kek coklat

assalamualaikum.
guyyss ! selamat malam.
now ni, around 1 am, I cant get sleep yet.
so, terasa nak berblogging sebentar, penuhkan dashboard korang.
kihkih LOL

bydway, for today.
I only did preparation for hari raya that will be on tomorrow. 
insyaALLAH.
starting from I just wake up, until I want to sleep ( sekejap lagi ).

mula-mula tengah hari ( kenapa tengah hari ? sebab aku bangun pukul 12 ),
aku buat kuih raya.

1. kuih bijan madu.
2. kuih oat rapuh
3. kek coklat.

 semua ni aku buat dari pukul 12 lebih sampailah pukul 6.30 td baru siap.
lama kan ?? 
buat kuih tu kejap je, tapi nak tunggu bakar tu macam lama pulak.
quite boring.
and I used to ask mama to wait the kuih while it was baking.
hakhak =P

aku bukan malas nak tunggu ( padahal memang malas ), tapi aku kadang kurang yakin whether the biskut dah betul-betul masak or not yet.
so, lagi selamat, suruh je mama tolong tunggukan. 
lagi senang :O

just after buka, aku kena letak coklat masakan kat atas kek coklat yang aku buat tu.
so, the taste will more delicious and marvelousss.
wahhh ! tak sabar nak makan.
( waiting the cake become sejuk and keras sikit, baru best nak makan )

ni kek coklat yang aku buat tadi. wajib buat dua. sebab kat rumah aku ni, semua hantu coklat. kalau buat satu je, belum sempat raya, dah tinggal dulang saje =P

tak sabar pulak nak raya. sebab tahun ni ada abang, kakak ipar n anak buah bersama.
mesti meriah kan. 
aminnn.
tapi sedih untuk tinggalkan ramadhan yang tinggal sehari je lagi ):

 

No comments:

Post a Comment

memang bulat lah mata korang yang komen. haa. komen lah lagi dengan mate yang bulat. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG good