Thursday 16 August 2012

buat kuih raya

assalamualaikum
ramadhan semakin singkat, waktu untuk ganda pahala yang berlipat-lipat pun semakin suntuk. 
Ya Allah. permudahkan urusan hambaMU ini.
aku masih hamba yang masih daif.
sobsobsob.

*jangan sedih-sedih. ALLAH kan Maha Penyayang*
 =)

bydway, tadi aku baru buat kuih raya yang pertama untuk raya tahun ni.
lagi 3 hari nak raya, baru buat satu kuih.
tahun ni dan tahun sudah, mama aku memang dah retire dr buat kuih raya.
dan I'm the only her daughter, yang ambil alih her job to do kuih raya.

so, tadi baru keluar ngan ayah, then beli sikit-sikit bahan nak buat kuih raya.
ayah aku ni die macam malas sikit nak layan aku buat kuih.
sebab die kata asyik buat kuih je, nanti tak habis.
padahal bila aku buat tu, ayah aku jugak yg makan separuh balang sebelum tiba raya
apa sudah jadi tu ??

tapi aku ape kesah kan.
aku buat jugak.
dan tadi, aku buat cornflakes coklat.
 bertemankan adik aku sorang, aku pun buat.
ayah dan mama aku dah selamat membuta.
yelah, dah pukul 11 lebeh kan buat kuih raya.

this is the cornflakes chocolate that I have made. kalau besok siang tengok ni komfirm telan air liur je =p

dan siap letak dalam balang lagi. yeaaa !! siap satu kuih.

adik : kak, nak makan boleh ?
aku : tak boleh. makan esok siang je boleh. malam tak boleh.
adik : esok siang puasa.
aku : itu pasal lah aku cakap macam tu, so kau tak boleh makan.

wakakakakaka
adik aku bengang je. 
hikhi.
what the sister yang kejam macam aku ni kan.


 

No comments:

Post a Comment

memang bulat lah mata korang yang komen. haa. komen lah lagi dengan mate yang bulat. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG good