Tuesday 10 February 2015

Hati

Assalamualaikum

Hello everyone ! Now ni, aku tengah duduk bersenang lenang kat rumah tanpa sebarang kerja dah hampir 2 minggu. Sebenarnya the real situation is like bangun pagi (tak berapa nak pagi) - mandi - makan - basuh baju (mesin basuh) - sidai baju. Routines sekarang since duduk rumah ni. Kau tau bapak bosan buat benda sama tiap-tiap hari. erghhh !

Dan bila duduk rumah ni, masa banyak terluang dengan online hampir tiap jam, dok chating, dok tweeting, dok facebooking, dok instagramming, dok blogging (ni paling malas). And the most weirdest feeling sekarang, when scrolling fb sekarang ni, ramai sangat membe sebaya dah kahwin and instead for feeling happy for them, I feel very sad. Yelah, kau expect ape dengan umur dah masuk 25 tahun ni, takkan memasing masih gedik nak update status macam budak belasan tahun, ye dak ?

Dan aku masih sendiri. Gila kau tak sedih ? Berperang dengan perasaan sendiri. Yes, I believe Allah plan for me. Tapi kadang, terdetik satu perasaan yang amat sedih dan memilukan bila mana people around you dah ada steady partner and they are planning for marriage. While me, masih mengharap pada sesuatu yang tak pasti. How sad my life is. T_T

Kadang tu aku rasa macam masih ada ke peluang untuk aku rasa macam mereka yang bahagia tu ? Hati ni kadang sakit sangat bila dipermainkan. Diperlakukan macam takde perasaan. Aku bangkit dengan semangat yang ada, mencuba dan terus mencuba. Sampai satu tahap, aku rasa aku give up dan berserah. I stop hoping. Macam tak nampak ada harapan in future. Sakitnya bila rasa macam ni :(

It's painful when you are just for them in difficult but in happiness, aku ni macam tak wujud. Sakit sangatttt :'(

 

No comments:

Post a Comment

memang bulat lah mata korang yang komen. haa. komen lah lagi dengan mate yang bulat. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG good