Tuesday 12 June 2012

#4 life story - wedding and engagement

bila umur dah semakin meningkat, orang semua mula berfikir untuk move to another step. another step here is to get married, or to engage. tu semua bagi mereka yang dah ada seseorang dihati mereka. bak teen selalu habaq " steady partner ". cewahh. untunglah dah ada orang yang sayang, dah ada orang nak amik jadi suri hidup.

dan now, kawan-kawan rapat aku ada nak tunang, ada yang nak kahwin. bila masuk universiti yang berbeza, mesti waktu cuti pun berbeza jugak. dan bila berbeza, aku tak dapat nak attend wedding kawan-kawan aku. walaupun mereka dah jemput. perasaan tak dapat pergi wedding KAWAN BAIK sendiri sangat lah sedih. sampai menitis air mata sebab sedih sangat tak dapat tengok kawan sendiri mengecap bahagia. tahniah my friend

1. nur farhah 

farhah ni kawan baik aku dari sekolah menengah lagi. kawan sebantal, kawan sekatil, kawan seair mata, kawan luahan rasa, kawan nangis, kawan suka, senang cerita suka duka kami bersama. kami ada satu geng, 5 orang semuanya. dan nampaknya, farhah dulu yang lead kami melangkah ke satu lagi destinasi sebelum menjadi bini orang. and she is going to be a fiancee on this coming saturday. sob sob. tak dapat nak datang ):

tahniah awak sebab nak tunang daaa. I wish u happy forever. (:

the precious moment is the second you have been with.

2. nurul syuhada dan ahmad fadillah

yang ni pulak, nak kahwin dan hujung bulan ni. 30 jun ni kawan aku kahwin. dan tak dapat pergi jugak sebab on that date, my exam gonna start. ohhh ! apekah. mesti waktu tu hati aku sangatlah tak tenang memikirkan kawan baik aku kahwin dan aku tak dapat nak tengok. aku panggil nurul syuhada ni kak syu. sebab dia tua setahun dari aku. hikhik. tua da, memang patut pun kawen. kak syu ni kawan baik aku masa kat UIA PJ dulu. waktu asasi. masing-masing berborak sakan, dok pekena satu sama lain. lastly, kahwin dengan classmate sendiri. kawan aku jugak. tahniah lah korang

she is the one yang wearing that tudung labuh. baik budak ni. sopan santun gitu (: tahniah kak syuu !! sayang kak syu ^__^


3. ecah

ecahh !! aku doakan kau bahagiaaa. ecah ni kawan baik aku masa kat PLKN. kami selalu perabih waktu bersama masa kat PLKN. mementang satu kepala kan. hikhik. dan sedih jugak, sebab tak dapat datang kau punya wedding on this coming saturday. sedihnya ecaah. huhu. tapi aku hantar doa untuk kau ye. semoga kau jadi isteri yang solehah (:

ecah ( green tudung ). tahniah again darling. nanti masa reception wedding kau, aku datang yek. wajib datang nak tengok kau cantik cantik pakai baju pengantin.


see !! semua kawan baik aku nak kahwin da. aku ?? hurm. tunggu lah nanti kalau ada jodoh, pasti datang kad jemputan kat rumah korang. hikhik. perasaan aku mestilah sedih sebab tak dapat datang dorang punya wedding and engagement. sob sob. T_T

TAPI. perasaan sedih sebab masih belum nampak bayang-bayang untuk kahwin or tunang itu lagi sedih. bila tengok kawan-kawan dah ada steady partner, jiwa mana yang tak meratapi. hati mana yang tak tersentak kan. however, I believe ALLAH plan. He knows the best. and I always try to be better than last second ^_^

 

 

No comments:

Post a Comment

memang bulat lah mata korang yang komen. haa. komen lah lagi dengan mate yang bulat. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG good