Wednesday 30 May 2012

kampung.

ohh finally. dapat jugak idea nak update blog. aku rasa last entry aku on last thursday. memang aku ni pemalas sikit nak update blog. nak buat satu entry satu hari pun payah. kenapa dan mengapa ? sebab hormon malas sedang berlaga-laga dalam badan. kehkehkeh.

bydway, aku tengah cuti seminggu ni. uitm kasi cuti seminggu. so, aku pun dengan riang ria gembira di hari raya balik rumah untuk bercuti. TAAAAPPPIIIIIIIIIII ! assignment aku memang bertimbun tahap cipan. macam bukan cuti pun. bayangkan lah, setiap subjek ada assignment yang menanti. namun, disebab kan aku ni sangat rajin, sampai hari ni ( dah 5 hari cuti ) ,  satu assignment pun tak buat lagi.

* ini baru dinamakan rajin sangat kehkehkeh

aku balik jb hari tu, tumpang my uncle sampai kampung. my kampung pun kat batu pahat je. so, dah alang-alang tu, tumpang sekali lah dia nak balik johor kan. before tu, aku ikut my uncle pergi rumah mak mentua dia dekat Ijok, Kuala Selangor. pernah dengar ? tak pernah boleh mesej pakcik google lepas ni ye

dekat sana, aku kena attend kenduri kahwin kat sebelah rumah mak mentua my uncle. setelah sekian lama tak pergi kenduri, lastly. aku pergi jugak. akan tetapii. hormon nak kahwin ni macam disecrete secara lebihan pulak bila mana mata memandang sepasang pengantin baru yang amat-amat cantik dan sepadan. auwww ! 

( dalam hati, bertanya. when is my turn ????? ) perlukah question mark sampai dua here 

inilah wajah yang gonjeng nak pergi kenduri kahwin. with my cousin ( azira ) dan my cousin punya cousin ( yana ). nak no. tel ?


and hari ahad malam, baru aku selamat sampai ke batu pahat. setelah 2 hari kat ijok. memang cuti aku untuk berjimba berjalan meronggeng. sampai-sampai kampung terus terbenam tidur dalam bilik sebab penat gila babeng. 

and on monday, I accompanied azira went to BP mall. well. mahasiswi-becoming, so everything macam kena borong banyak-banyak. orang tak pernah masuk hostel. makanya macam eksaited kemain nak masuk asrama. wahahaha. padahal masuk asrama is not the best or awesome thing, I thought. I more prefer to stay at home duduk bawah ketiak mama. ceittt. dah besar panjang masih berfikiran seperti kanak-kanak.

" badan je besar, tapi perangai macam budak-budak " my mum said

foine foineee.

yeahh. they are gonjeng and awesome cousin that I have. ni belum masuk cousins yang laen. harus penuh memori kad camera kalau masuk dorang. :D

pernah tak orang yang gila kamera macam kami ni berpisah dengan kamera ?

and aku rasa sangat seronok when stay kat kampung. sebab suasana kat kampung sangat aman oke. harmoni dan very the kampung. ohhh nostalgia sangat. 

my gambar while at kampung. bestkan suasana kampung. very calm and peace.

and today, aku dah kat rumah kat senai. niat di hati, bila kat rumah nak siapkan kerja yang berlambak-lambak ni. tapi bila dah baring, dah makan, dah online. segala niat suci murni tu ditolak tepi bagi memberi laluan terhadap kemalasan yang sememangnya tak dapat dipisahkan ini. wakakaka.

 

No comments:

Post a Comment

memang bulat lah mata korang yang komen. haa. komen lah lagi dengan mate yang bulat. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG good