Sunday 1 April 2018

Izza ke Bandung - Part 1

Assalamualaikum

Hello guys ! Good evening beb. Hai lama betul nak cari mood nak update blog sekarang ni. Based on the title of this post, aku pergi Bandung last week dengan 3 orang kawan aku. Actually, kawan yang aku kenal cuma Aida, lagi 2 orang kawan Aida but dah pergi vacation sekali,  so semua dah jadi kawan aku la, ye dak? So, aku, Aida, Muni, dan Dayah pergi Bandung for 4 days 3 night. 

Here we go. Bandung aku datanggggggg :P
Aku depart dari KLIA 2 on 18th March 2018. Flight scheduled on 6.00pm and landed at Bandung around 8.15pm camtu. Unfortunately, flight delayed (common things) and the flight only departed from KLIA 2 on 7.00pm and landed at Bandung on 9.00pm (waktu Malaysia). Masa tu kat Bandung pukul 8.00pm. Tiket flight aku around RM270 (return) camtu, aku beli masa bulan August last year. Tukar duit Malaysia ke Indon ialah RM 1011.60 = 3500000 IDR. Rasa macam aku kayaaaaa kejap. Hiihih. Dari JB, aku naik bas dengan Muni and Aida straight pergi KLIA 2 dari Taman Tun Aminah. Kekonon nak sampai awal lah kan kat KLIA, satgi memang awal gila sampai, around 11am dah sampai and our flight pukul 6 oke. So mereputlah kami sampai petang dalam KLIA tu (T_T)

Mereput dengan Aida kt KLIA sampai muntah. Muni masa ni pergi toilet rasanya.
Sampai je kat Airport, cop imegresen dan we were fetched by Supir Eful yang memang kitorang dah hired before pegi Bandung lagi. Kos untuk Supir ialah RM440 untul 4 hari 3 malam. Harga tu dah dapat diskaun, kalau tak harga dia RM500. Supir Eful tak terus bawa kitorang pergi apartment, tapi bawa kitorang pergi Rumah Kain (Rumah Sulam). Even masa tu rumah kain dah tutup, tapi supir ni deal baik punya and kitorang dapatlah cuci mata kat rumah kain tanpa ada customer lain pon masa tu. And bestnya, we were served by hot milo and that was free.  Dari cuci mata, aku TERbeli satu kain pasang sulam kat situ dengan harga 135000 rupiah = RM39.

View Kota Bandung at 8.00pm (Indonesia time zone)
Then Supir bawa weolss pergi makan kat cafe hipster ape ntah, tak ingat. Habis je makan, weolss baru check in hotel which is weolss booked apartment sebenarnya. And this apartment is highly recommended kalau korang nak stay kat Bandung. Weolss stay kat Parahyangan Apartment. Cari kat AIRBNB, and it costs only RM82/head for 4D3N. Murahkannn ? :)

Ada swimming pool. Tapi tak sempat mandi pon. ;(

Weolss duduk kat tingkat 26. Security sangat ketat, which is korang kene ada kad access untuk naik lif, tap then baru pintu lif tutup, then tekan level mana korang nak pergi.

So, malam tu kitorang restkan badan sebab esoknya nak berjalan satu hari. Need to re-energise and enjoy the dayyyyy :)


Expenditure summary: day 1 (in IDR)
  •  Kain Sulam : 135000
  •  Makan : 30000 (Estimation)
  •  Duit supir : 387500/head



 

1 comment:

  1. Hi to every single one, it's in fact a pleasant for me to pay a visit this website,
    it includes important Information.

    ReplyDelete

memang bulat lah mata korang yang komen. haa. komen lah lagi dengan mate yang bulat. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG good