Sunday 24 February 2013

rombongan cik wiyah ke kelantan =)

Assalamualaikum


Last aku pergi Kelantan masa umur aku 9 tahun. Mase tu aku pergi dengan family. Kali ni aku pergi Kelantan dengan classmates aku. Seramai 17 orang pergi Kelantan masa cuti raya cina haritu. Orang cina beraya, kitorang satu kelas bercuti g Kelantan. Tujuan utama pergi Kelantan masa tu sebab one of classmates kahwin. So, wajib lah datang kan, ambil berkat orang kata. Mana tau lepastu giliran aku pulak ! ehem ehem =P

Beg kitorang. Pergi Kelantan cuma 3 hari 2 malam, tapi beg macam nak pergi oversea sebulan =)



Walaupun tujuan utama nak pegi wedding kawan, tapi ambil keputusan untuk pergi awal sebab nak berjalan dan bershopping kat Kelantan. Kemain lagi tujuan asal dah menyimpang sebab nak shopping sakan kan. 

Sampai je Kelantan, terus berpecah g rumah kawan-kawan yang duduk kat Kelantan. Sebelum check in kat homestay. Around 12 pm, kitorang check in kat homestay. And then siap-siap nak g rumah atok huda untuk lunch. Untung sangat g Kelantan sebab dapat makan free. Save budget sikit kat part makan. Hihi. Thanks atok huda hihi

Lepas tu, start lah pergi berjalan. Start dengan Bazar Tok Guru. Kitorang sampai-sampai terus rambang mata sebab banyak sangat pilihan. Kawan-kawan aku ramai dah borong, tapi aku cuma mampu melihat sebab tak ada yang berkenan dihati. Lepastu, aku and 6 orang kawan aku decide dah malas nak shopping, terus gerak g pantai cahaya bulan. Sesaje nak ambil angina pantai diwaktu pantai sambil melihat pemandangan yang indah. Ohhh skema sangat ayat aku ni
 

Muka masing-masing bahagia dapat berjalan. Release stress sebenarnya ni



Malam pulak kitorang jalan g wakaf Che Yeh. Memang sambung shopping lah memasing. Aku memang tak shopping pape. Cuma aku rembat satu spek mata. Untuk protect mata dikala matahari menyinar dengan melampaunya

Esoknya sambung jalan g Pasar Siti Khadijah. Kawan-kawan aku borong lagi tudung, makanan Kelantan dan seangkatan dengannya yang boleh diborong. Aku cuma angkat satu telekung je. Sebab taka de lagi barang yang berkenan dihati, hanya telekung yang menarik minat. Oh men telekung gitu. Macam syok suci gitu beli telekung kaaaan :P


pemandangan dalam pasar siti khadijah.




Macam tak senonoh pulak perangai bila buat muka-macam-minta-pelempang depan kamera ^_^



Aktiviti petang disambung dengan sukaneka kat Pantai Irama Bachok. Waktu ni semua berubah menjadi kanak-kanak Ribena berumur 9 tahun. Lupakan sebentar umur memasing yang semuanya dah boleh jadi mak and bapak orang. Hek eleh, apa ada hal dengan umur kaaaaann. Baru 22 tahun kaaan. Chill babe =D
 

Makanan yang telah kami santap setelah kelaparan selepas penat bersukaneka.

Ayam and hotdog yang di-barbeque oleh pakar-pakar memasak. Master Chef kononnya

Tak kisah lah ape jadi, semuanya layankan je. Masak, kemas, makan, semua bedal



Lepas dah siap masak segala bagai, startlah sukaneka. Thanks buat Syarie Sarina ( ohhh harus berterima kasih pada aku sebab mention nama kau ye Syariah ) sebab arrange all the sukaneka yang memang buat semua orang macam mengaku umur baru 9 tahun. ADA AKU KESAH ??
  
3 kumpulan dibahagikan. Oke time ni semua nak tunjuk hebat kan. Muka pun harus nampak ke-berlagak-an oke

Bila game start je, dah tak ingat dunia dah semua. Lari bagai kanak-kanak 4 tahun, tiup belon pun boleh semputt

Macam-macam gaya ada. Sumpah lawak. That was the moment that should remember

Bila satu kumpulan kalah, inilah habuannya. Mandi tepung. Dah macam tepung gumak dah semuanyaaa

First group yang bertuah sebab dapat habuan mandi tepung. Tapi semua tetap maintain, muka happy and sporting

Game kedua pulak, yang ni lagi kelakarnya. Macam-macam kekdah lah kitorang guna nak penuhkan air dalam botol tu

Dan dengan bangganya kumpulan aku kalah, dan dapat lah habuan mandi tepung tu. Hihi tepung pun tepunglah sampai aku pun nak nazak dah sebab tak berapa sihat. Cisssss !

Game ketiga pulak. Baling belon kebelakang tanpa melihat. Yang ni memang gelabah masa baling tu. Rasa nak jatuh je belon tu. Dan kumpulan yang kalah pun dapat jugak habuan tepung tu. So, fair. Semua group dapat tepung. Lepastu semua dah serupa cengkodok dah

Yang ni untuk mereka yang di-prank oleh kami sebab hari jadi dorang jatuh pada bulan januari, februari and mac. Hihi nasib badan lah


Muka-muka yang beraneka rupa. Ghasak kau lah

happy born day to them. Tua dah kawan-kawan aku ni hihikhikhik

Waktu makan semua dah tak ingat dunia dah. Tudung senget macam tudung saji pun dah tak heran. Tahap cipan lapar ni

Thousand pictures explain everything. We are unite acewaaaahhh. Gitu deyh =)

Presenting wanita yang serba boleh, kawan aku si saodah atau panggilan lagi best is sood. Kau boleh bawa van ? nan hado !!



Hari ketiga kat Kelantan barulah pergi wedding kawan aku tu. Memandangkan umur dia dah 28 tahun, memang layak sangat kami panggil abang long. Kihkih. Baru lah pergi kepada tujuan asal kenapa kitorang ke Kelantan kan. Sebelum tu, aktiviti semua lagha je ! lagha semata-mata HAHA tapi best ouhhhh :D
 

Bergaya dulu kat depan homestay dan dalam kereta sebelum pergi ke rumah pengantin. Melaram dulu orang kata kihkih

Yeahhhh ! this was abang long in his persalinan. And paling penting with his wife. So secara tak rasminya wife die kak long kami. ^__^
“HAI KAK LONGGGGG !!”

Random of photo while waiting the pengantin to arrive

Ohhh kami yang unite.


Wherever the place is, whenever the time is, whatever it is, the time you spend with is the best moment to remember.
 


No comments:

Post a Comment

memang bulat lah mata korang yang komen. haa. komen lah lagi dengan mate yang bulat. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG good