Sunday, 31 July 2011

busy, tutti frutti dan rezeki.

since semalam. aq quite bz. petang semalam, g econsave. cari barang untuk yasin arini. dengan parents n adek. tak boleh kua dengan laki, kang ade penyapu terbang depan mata. 


sampay econsave, tolak troli. muke kene yakin. konon macam taw semua benda nak amek. padahal aq cume ikot mama n ayah aq jek. mane dorang g, amek barang. aq ikot lah. amek punye amek. suku da troli tuh penuh.

kene timbang barang sayur lak. adeh. kalaw skit takpe. ni aq rase lebey dari seploh plastik. takpe. mama bayar. bukan aq. sampay tang amek taugeh. badan aq menggigil. alergik taugeh.


" kak, tengox orang tu. rendah. kite lagi tinggi. "
" hey, cakap slow lah sikit. ko dengan dia da lah dekat. kang dia dengar kecik aty pulak dy. "
" kite lagi tinggi ek kak. tengox ni. "

keletuk ! 


padan muke kene setepek carot atas pale. soh cakap pelan pelan nak cakap jugak bia satu econsave dengar.

tolak troli lagi. kiri kanan depan jek. belakang takde. sebab semua nak cepat. mase da suntuk. siap semua, g bayar.


" dik, cari cd jum "

" kak, captein america kak. "

" eh diam. ko beli captein munch je suda. budak kecik. "

*****************************


" za, pinjam laptop. "
" pinjam adek punye lah. kat depan je tu. malas nak angkut dalam bilik. berat lima kilo. "

" ko letak beras ke kat laptop tu ? "
" takde lah. letak besi jek. "


kelepek !
setepek kene kat pale. abg aq cakap, ko loyar buruk lagi lah. laptop diambil. cari tutti frutti. yess. peluang. aq pun da lame mengidam bende alah ni. sodap weh. tapi mahal. 


100 gm RM 5.30. baek lah beli gula gula kapas. murah jek. orang belanja. aq tak kisah. lenjan sume depan mate.


nyam dapnye. aq tau korang terliur. lagi korang tengox esok. tym tengah puasa. ghasax lah korang meleleh air liur ke, hingus ke. lap sendiri. tak kuasa aq nak lapkan.




nah amek. air kelapa lak. habes korang esok kalaw tengox blog aq. teruji iman korang. jangan sampai ter'bukak' puasa. aq tak tanggung.


 

saje pedajal. kek cokelat yang da siap hias. kan semalam aq bsing gila cakap aq buat kek. nih lah hasilnya. oke. silakan meleleh air liuh. dan tadah. paham. jangan biarkan merata.



*****************************


adeh. penat gila. tapi hati da rindu kat blog. bukak jugak gagahkan diri. belek belek komen. yesss. rezeki menjelang ramadan. alhamdulilah.


tanak cakap panjang. korang bace ENTRY nih. mate da ghabax. nak tido. 


sox pagi sahur aq sambung.

3 comments:

  1. wow! tegugat iman..haha..
    memnag terliur tengok..sok da pose..uwaaa~

    ReplyDelete
  2. ala ni tak suka ni. tak nak masuk blog ni sepanjang puasa. hekehk nnt dh abis puasa bru masuk blik. bole ? hikhik

    ReplyDelete
  3. bru lps sahur ni.tp meleleh gak air lour...grrrr

    ReplyDelete

memang bulat lah mata korang yang komen. haa. komen lah lagi dengan mate yang bulat. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG good